Pages Menu
 

Categories Menu
Dystrybutory filtrujące wodę dla firm. Co warto wiedzieć o tym rozwiązaniu?
Obecnie zdrowie i ekologia stają się priorytetem wśród wielu ludzi. Firmy szukają coraz bardziej innowacyjnych rozwiązań, które nie tylko są
Masz firmę? Sprawdź swój kod PKD
Dwa słowa o...
Prowadzenie firmy, nawet jednoosobowej czy bardzo skromnej zawsze jest trudne. Dlatego nim je otwieramy najpierw długo namyślamy się, czy aby na pewno tego chcemy, czy
Biuro w centrum Warszawy. Wirtualny adres biura
Zapewne adres firmy usytuowany w centrum Warszawy dla wielu ludzi jest oznaką prestiżu. W dzisiejszych czasach jest to prostsze niże może Ci się wydawać. Wystarczy skorzystać
Upadłość - bankructwo firmy jednoosobowej i osoby fizycznej
Czasami nasze życie układa się bardzo różnie, zaciągamy zobowiązania, których nie jesteśmy w stanie spłacić co w konsekwencji prowadzi do nagromadzenia się wielkiego
Rozmowa kwalifikacyjna - kilka porad
Jak zwiększyć swoje szanse na rozmowie kwalifikacyjnej? To pytanie nieustannie krąży nam po głowie, gdy zostajemy zaproszeni przez rekrutera na rozmowę. Co zrobić, jak się ubrać, jak
Jak stworzyć efektowny katalog firmowy budujący wizerunek marki
Katalog firmowy to nie tylko zbiór ofert i zdjęć, ale kluczowe narzędzie budowania wizerunku marki i skutecznej promocji. Aby spełniał swoją funkcję marketingową,
Jak zaprojektować skuteczne logo: zasady, kroki i narzędzia
Projektowanie logo dla firmy to proces, który łączy kreatywność z strategicznym myśleniem. Tworzenie skutecznego znaku rozpoznawczego wymaga zrozumienia podstawowych

Posted by on paź 7, 2017 in Ekonomia |

Planowe oddziaływanie

Planowe oddziaływanie

Planowe oddziaływanie (planowanie pośrednie), stworzenie systemu bodźców materialnego zainteresowania zachęcających przede wszystkim jednostki gospodarujące, nie objęte planowaniem bezpośrednim (indywidualna gospodarka rolna, prywatne rzemiosło, pozostałości sektora kapitalistycznego, spółdzielczość), do działalności gospodarczej zgodnej z ogólnymi kierunkami nakreślonymi w narodowym planie gospodarczym. Środkami p.o. są: 1. zapewnienie odpowiednio wysokich cen skupu produktów wytwarzanych przez chłopów, prywatne rzemiosło przemysłowe i przemysł prywatny oraz stworzenie możliwości zbytu; 2. dostarczanie indywidualnym producentom dostatecznej ilości środków produkcji i surowców po odpowiednio niskich cenach (maszyny, nawozy sztuczne, cegła, metale, bawełna, plastyk itp.); 3. udzielanie odpowiednich kredytów obrotowych i inwestycyjnych (na zakup maszyn, budowę budynków gospodarczych itp.); 4. prowadzenie odpowiedniej polityki podatkowej, która zapewnia dochodowość produkcji. W sektorze państwowym mamy również do czynienia z planowaniem pośrednim jako uzupełnieniem planowania bezpośredniego. Polega ono na całym systemie bodźców materialnego zainteresowania (system płac, premii i dodatków) oraz działalności motywacyjnej (akcje uświadamiające), mających na celu zainteresowanie i zachęcenie pracujących do wykonania planowych zadań.