Pages Menu
 

Categories Menu
Warto inwestować w silną markę pracodawcy
Posiadanie silnej marki pracodawcy wiąże się z szeregiem korzyści. Poznaj jakie są korzyści płynące z silnej marki pracodawcy.
Pracuję w fajnej firmie
Dla pracowników świadomość,
Twórz więzi i zmotywuj zespół w unikalnym otoczeniu
W dzisiejszym świecie, w którym tempo pracy jest coraz bardziej intensywne, a konkurencja stale rośnie, zespół pracowniczy jest kluczowym czynnikiem sukcesu każdej organizacji.
Co to jest faktoring? faktoring odwrócony, pełny i międzynarodowy
Wiele przedsiębiorców marzy o tym żeby mieć dużą sprzedaż i duże obroty, jednak Ci którzy takie mają często wiedzą że potrafią z tym być całkiem poważne
Rozmowa kwalifikacyjna - kilka porad
Jak zwiększyć swoje szanse na rozmowie kwalifikacyjnej? To pytanie nieustannie krąży nam po głowie, gdy zostajemy zaproszeni przez rekrutera na rozmowę. Co zrobić, jak się ubrać, jak
Kim jest tłumacz przysięgły?
Tłumaczenia przysięgłe były coraz bardziej poszukiwane w ostatnich latach ze względu na globalizację, migrację, turystykę i internacjonalizację rynków. Dokumenty i treści muszą być dostosowane
Podatki: porady PIT, poprawne rozliczenie. Rozliczanie zeznań rocznych Piekary Śląskie
Co roku na koniec kwietnia wiele osób zaczyna biegać jak z pieprzem kiedy to się zorientuje że nie ma rozliczonego podatku za poprzedni
Wybór miejsca na firmowe imprezy. Impreza integracyjna dla firm w Warszawie
Warszawa to nie tylko stolica Polski ale i miejsce gdzie bardzo wiele koncernów ma swoje główne siedziby a co za tym idzie jest spore zapotrzebowanie

Posted by on paź 8, 2017 in Ekonomia |

Wartości – hierarchie (systemy)

Wartości – hierarchie (systemy), w socjologii pojęcie „wartość” stosowane jest w analizie zjawisk społecznych; ujmowane bywa w sposób obiektywny 1 subiektywny. W znaczeniu obiektywnym mówi się o wartościach mając na myśli rzeczy lub zjawiska pożyteczne dla pewnego systemu, tzn. podtrzymujące istnienie i (lub) rozwój tego systemu; systemem takim może być jednostka ludzka (jako system psychofizyczny), grupa społeczna, organizacja, społeczeństwo globalne itd. Przy tak przyjętej zrelatywizowanej interpretacji terminu występować mogą różne hierarchie wartości w zależności od systemu, do którego się one odnoszą. W odniesieniu np. do jednostki ludzkiej można by mówić o hierarchii wartości jako odpowiedniku hierarchii potrzeb człowieka, gdyby się przyjęło dokonaną przez A. H. Maslowa klasyfikację potrzeb na: 1. fizjologiczne; 2. bezpieczeństwa i pewności; 3. społeczne; 4. potrzeby „ego”; 5. potrzeby samorealizacji (pewne minimalne zaspokojenie potrzeb wcześniej wymienionych jest warunkiem pojawienia się następnych). Wartości bowiem zaspokajają określone potrzeby. Na ogół jednak pojęcie „hierarchia wartości” związane jest z subiektywnym rozumieniem wartości, tj. rozumieniem jej jako sądu oceniającego rzeczy i zjawiska. Sądy takie odgrywają poważną rolę w percepcji ludzkiej, kształtowaniu postaw i zachowań. Uważa się zazwyczaj, że tworzą one pewien system obejmujący zarówno wartości uznawane, jak i odczuwane przez poszczególne jednostki (S. Ossowski). Również w skali społecznej wartości tworzą pewne systemy (wartości zinternalizowane wśród członków danej zbiorowości, zwłaszcza zaś zinstytucjonalizowane). Przy omawianym subiektywnym rozumieniu tego terminu znane są różne klasyfikacje wartości.