Pages Menu
 

Categories Menu
Nowa firma a lokalizacja - wirtualne biuro w Warszawie centrum
Zakładając działalność gospodarczą czasem stajemy przed dylematem jaką wpisać mamy siedzibę naszej firmy. Jest to uzasadnione z kilku powodów, jednak z pomocą
Biuro w centrum Warszawy. Wirtualny adres biura
Zapewne adres firmy usytuowany w centrum Warszawy dla wielu ludzi jest oznaką prestiżu. W dzisiejszych czasach jest to prostsze niże może Ci się wydawać. Wystarczy skorzystać
Lotto.
Zdecydowałeś się spróbować swojego szczęścia i wybrałeś się do jednego z kiosków, aby zakupić los na loterię? Wybrałeś liczby, które są dla Ciebie ważne, a może losowo zdecydowałeś, które będą najodpowiedniejsze?
Dobra zabawa firmowa w Zakopanem - imprezy integracyjne dla firm
Każdy szef doskonale wie że o sukcesie w jego firmie decyduje to czy pracownicy ze sobą współpracują, czy siebie lubią czy wręcz przeciwnie przychodzą co
Świat biznesu - doradztwo biznesowe Warszawa
Biznes może być mały jak i duży. Każdy biznesmen ma swoje marzenia, każdy właściwie chce być wielkim przedsiębiorcą, zarabiać miliony dolarów, złotówek czy tam euro. Każdy
Bezpieczeństwo wynajmowanego mieszkania: Jak chronić swoją inwestycję?





Wynajem mieszkania to świetna inwestycja, która jednak niesie za sobą pewne ryzyko. Bezpieczeństwo wynajmowanego mieszkania jest kluczowe
Franczyza - dla kogo?
GPoland https://gpoland.com.pl/ proponuje współpracę franczyzową. Franczyza jest dobrym sposobem na biznes dla wszystkich tych, którzy postanowili otworzyć swoją pierwszą firmę i nie mają w tej dziedzinie

Posted by on paź 7, 2017 in Ekonomia |

Koncern

Koncern, forma monopolistycznej organizacji przedsiębiorstw kapitalistycznych, którą charakteryzuje połączenie zespołu przedsiębiorstw o odrębnej osobowości prawnej, należących jednak do wspólnego właściciela. Zazwyczaj jedno przedsiębiorstwo przez wykup akcji innych przedsiębiorstw lub fuzję organizacyjną albo w inny sposób (zezwolenie na korzystanie z patentów, licencji itp.) uzyskuje kontrolę nad Innymi przedsiębiorstwami; w przypadku k. konkurencja między tymi przedsiębiorstwami zostaje zlikwidowana. Jako przykład k. może służyć słynny I. G. Farbenindustrie; w 1936 wytwarzał on 100% niemieckiego syntetycznego kauczuku, 95% trujących gazów, 90% mas plastycznych, 100% smarów i niklu, 88% magnezytu, 84% środków wybuchowych (dynamitu, trotylu), 75% azotu; w czasie II wojny światowej był właścicielem wielkich zakładów chemicznych w Oświęcimiu. K. mogą rozwijać się poziomo (obejmują wtedy wiele przedsiębiorstw tej samej gałęzi produkcji) lub pionowo (opanowując przedsiębiorstwa w pokrewnych lub nawzajem uzupełniających się gałęziach przemysłu). K. dążą zazwyczaj do opanowania źródeł surowców oraz przedsiębiorstw wytwarzających wytwory pomocnicze lub substytucyjne.