Pages Menu
 

Categories Menu
Franczyza - dla kogo?
GPoland https://gpoland.com.pl/ proponuje współpracę franczyzową. Franczyza jest dobrym sposobem na biznes dla wszystkich tych, którzy postanowili otworzyć swoją pierwszą firmę i nie mają w tej dziedzinie
Pomyśl o swoim własnym kantorze
Twój własny kantor w Bydgoszczy? Jeśli o tym myślisz, to warto, abyś przeczytał ten tekst. Nie twierdzimy, że jest to zły pomysł ale trzeba mieć świadomość jakie mogą nas napotkać trudności
Dystrybutory filtrujące wodę dla firm. Co warto wiedzieć o tym rozwiązaniu?
Obecnie zdrowie i ekologia stają się priorytetem wśród wielu ludzi. Firmy szukają coraz bardziej innowacyjnych rozwiązań, które nie tylko są
Masz firmę? Sprawdź swój kod PKD
Dwa słowa o...
Prowadzenie firmy, nawet jednoosobowej czy bardzo skromnej zawsze jest trudne. Dlatego nim je otwieramy najpierw długo namyślamy się, czy aby na pewno tego chcemy, czy
Jak stworzyć efektowny katalog firmowy budujący wizerunek marki
Katalog firmowy to nie tylko zbiór ofert i zdjęć, ale kluczowe narzędzie budowania wizerunku marki i skutecznej promocji. Aby spełniał swoją funkcję marketingową,
Dlaczego warto wybrać drukarnię opakowań kartonowych dla Twojej firmy?
W dzisiejszym, bardzo konkurencyjnym rynku, to, jak prezentuje się produkt, ma bezpośredni wpływ na jego sukces. Opakowania pełnią kluczową rolę w
Wirtualne biuro a prestiż firmy
We współczesnych czasach, aby założyć sprawnie prosperującą firmę, wcale nie trzeba posiadać lokalu w którym będzie znajdować się jej biuro. Można bowiem skorzystać z wirtualnego biura

Posted by on paź 7, 2017 in Ekonomia |

Planowe oddziaływanie

Planowe oddziaływanie

Planowe oddziaływanie (planowanie pośrednie), stworzenie systemu bodźców materialnego zainteresowania zachęcających przede wszystkim jednostki gospodarujące, nie objęte planowaniem bezpośrednim (indywidualna gospodarka rolna, prywatne rzemiosło, pozostałości sektora kapitalistycznego, spółdzielczość), do działalności gospodarczej zgodnej z ogólnymi kierunkami nakreślonymi w narodowym planie gospodarczym. Środkami p.o. są: 1. zapewnienie odpowiednio wysokich cen skupu produktów wytwarzanych przez chłopów, prywatne rzemiosło przemysłowe i przemysł prywatny oraz stworzenie możliwości zbytu; 2. dostarczanie indywidualnym producentom dostatecznej ilości środków produkcji i surowców po odpowiednio niskich cenach (maszyny, nawozy sztuczne, cegła, metale, bawełna, plastyk itp.); 3. udzielanie odpowiednich kredytów obrotowych i inwestycyjnych (na zakup maszyn, budowę budynków gospodarczych itp.); 4. prowadzenie odpowiedniej polityki podatkowej, która zapewnia dochodowość produkcji. W sektorze państwowym mamy również do czynienia z planowaniem pośrednim jako uzupełnieniem planowania bezpośredniego. Polega ono na całym systemie bodźców materialnego zainteresowania (system płac, premii i dodatków) oraz działalności motywacyjnej (akcje uświadamiające), mających na celu zainteresowanie i zachęcenie pracujących do wykonania planowych zadań.