Pages Menu
 

Categories Menu
Jak zaprojektować skuteczne logo: zasady, kroki i narzędzia
Projektowanie logo dla firmy to proces, który łączy kreatywność z strategicznym myśleniem. Tworzenie skutecznego znaku rozpoznawczego wymaga zrozumienia podstawowych
Bezpieczeństwo wynajmowanego mieszkania: Jak chronić swoją inwestycję?





Wynajem mieszkania to świetna inwestycja, która jednak niesie za sobą pewne ryzyko. Bezpieczeństwo wynajmowanego mieszkania jest kluczowe
Jak bawią się firmy? Atrakcje na imprezy firmowe - imprezy tematyczne dla firm Zakopane;
Zapewne każdy z nas słyszał opowieści o legendarnych imprezach firmowych, na których działy się dziwne sytuacje. Jednym z miejsc
Franczyza - dla kogo?
GPoland https://gpoland.com.pl/ proponuje współpracę franczyzową. Franczyza jest dobrym sposobem na biznes dla wszystkich tych, którzy postanowili otworzyć swoją pierwszą firmę i nie mają w tej dziedzinie
Co to jest faktoring? faktoring odwrócony, pełny i międzynarodowy
Wiele przedsiębiorców marzy o tym żeby mieć dużą sprzedaż i duże obroty, jednak Ci którzy takie mają często wiedzą że potrafią z tym być całkiem poważne
Checklista najlepszych prezentacji
Podejście do stworzenia prezentacji to za każdym razem ogromne wyzwanie. Jednocześnie merytoryczne i praktyczne przygotowanie i zebranie materiałów, a następnie uporządkowanie ich spowoduje,
Biuro w centrum Warszawy. Wirtualny adres biura
Zapewne adres firmy usytuowany w centrum Warszawy dla wielu ludzi jest oznaką prestiżu. W dzisiejszych czasach jest to prostsze niże może Ci się wydawać. Wystarczy skorzystać

Posted by on paź 7, 2017 in Ekonomia |

Planowe oddziaływanie

Planowe oddziaływanie

Planowe oddziaływanie (planowanie pośrednie), stworzenie systemu bodźców materialnego zainteresowania zachęcających przede wszystkim jednostki gospodarujące, nie objęte planowaniem bezpośrednim (indywidualna gospodarka rolna, prywatne rzemiosło, pozostałości sektora kapitalistycznego, spółdzielczość), do działalności gospodarczej zgodnej z ogólnymi kierunkami nakreślonymi w narodowym planie gospodarczym. Środkami p.o. są: 1. zapewnienie odpowiednio wysokich cen skupu produktów wytwarzanych przez chłopów, prywatne rzemiosło przemysłowe i przemysł prywatny oraz stworzenie możliwości zbytu; 2. dostarczanie indywidualnym producentom dostatecznej ilości środków produkcji i surowców po odpowiednio niskich cenach (maszyny, nawozy sztuczne, cegła, metale, bawełna, plastyk itp.); 3. udzielanie odpowiednich kredytów obrotowych i inwestycyjnych (na zakup maszyn, budowę budynków gospodarczych itp.); 4. prowadzenie odpowiedniej polityki podatkowej, która zapewnia dochodowość produkcji. W sektorze państwowym mamy również do czynienia z planowaniem pośrednim jako uzupełnieniem planowania bezpośredniego. Polega ono na całym systemie bodźców materialnego zainteresowania (system płac, premii i dodatków) oraz działalności motywacyjnej (akcje uświadamiające), mających na celu zainteresowanie i zachęcenie pracujących do wykonania planowych zadań.