Pages Menu
 

Categories Menu
Masz firmę? Sprawdź swój kod PKD
Dwa słowa o...
Prowadzenie firmy, nawet jednoosobowej czy bardzo skromnej zawsze jest trudne. Dlatego nim je otwieramy najpierw długo namyślamy się, czy aby na pewno tego chcemy, czy
Jak zaprojektować logo: kluczowe zasady i krok po kroku
Jak zaprojektować logo dla firmy? Kluczowe kroki i zasady opisują, jak stworzyć znak graficzny, który będzie nie tylko estetyczny, ale także skutecznie odzwierciedla
Kim jest tłumacz przysięgły?
Tłumaczenia przysięgłe były coraz bardziej poszukiwane w ostatnich latach ze względu na globalizację, migrację, turystykę i internacjonalizację rynków. Dokumenty i treści muszą być dostosowane
Wirtualne biura w Warszawie, czyli sposób na lepszy biznes
Prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej w Polsce niesie ze sobą pewne niedogodności. Jedną z nich jest rejestracja firmy pod adresem domowym. Inną
Dystrybutory filtrujące wodę dla firm. Co warto wiedzieć o tym rozwiązaniu?
Obecnie zdrowie i ekologia stają się priorytetem wśród wielu ludzi. Firmy szukają coraz bardziej innowacyjnych rozwiązań, które nie tylko są
Jak stworzyć efektowny katalog firmowy budujący wizerunek marki
Katalog firmowy to nie tylko zbiór ofert i zdjęć, ale kluczowe narzędzie budowania wizerunku marki i skutecznej promocji. Aby spełniał swoją funkcję marketingową,
Dlaczego warto wybrać drukarnię opakowań kartonowych dla Twojej firmy?
W dzisiejszym, bardzo konkurencyjnym rynku, to, jak prezentuje się produkt, ma bezpośredni wpływ na jego sukces. Opakowania pełnią kluczową rolę w

Posted by on paź 7, 2017 in Ekonomia |

Planowe oddziaływanie

Planowe oddziaływanie

Planowe oddziaływanie (planowanie pośrednie), stworzenie systemu bodźców materialnego zainteresowania zachęcających przede wszystkim jednostki gospodarujące, nie objęte planowaniem bezpośrednim (indywidualna gospodarka rolna, prywatne rzemiosło, pozostałości sektora kapitalistycznego, spółdzielczość), do działalności gospodarczej zgodnej z ogólnymi kierunkami nakreślonymi w narodowym planie gospodarczym. Środkami p.o. są: 1. zapewnienie odpowiednio wysokich cen skupu produktów wytwarzanych przez chłopów, prywatne rzemiosło przemysłowe i przemysł prywatny oraz stworzenie możliwości zbytu; 2. dostarczanie indywidualnym producentom dostatecznej ilości środków produkcji i surowców po odpowiednio niskich cenach (maszyny, nawozy sztuczne, cegła, metale, bawełna, plastyk itp.); 3. udzielanie odpowiednich kredytów obrotowych i inwestycyjnych (na zakup maszyn, budowę budynków gospodarczych itp.); 4. prowadzenie odpowiedniej polityki podatkowej, która zapewnia dochodowość produkcji. W sektorze państwowym mamy również do czynienia z planowaniem pośrednim jako uzupełnieniem planowania bezpośredniego. Polega ono na całym systemie bodźców materialnego zainteresowania (system płac, premii i dodatków) oraz działalności motywacyjnej (akcje uświadamiające), mających na celu zainteresowanie i zachęcenie pracujących do wykonania planowych zadań.