Pages Menu
 

Categories Menu
Warto inwestować w silną markę pracodawcy
Posiadanie silnej marki pracodawcy wiąże się z szeregiem korzyści. Poznaj jakie są korzyści płynące z silnej marki pracodawcy.
Pracuję w fajnej firmie
Dla pracowników świadomość,
Twórz więzi i zmotywuj zespół w unikalnym otoczeniu
W dzisiejszym świecie, w którym tempo pracy jest coraz bardziej intensywne, a konkurencja stale rośnie, zespół pracowniczy jest kluczowym czynnikiem sukcesu każdej organizacji.
Firmowe finanse - aktywa w firmie. Księgowość dla firm Mokotów
Działalność przedsiębiorstwa ma zazwyczaj jeden cel, ma przynosić zyski właścicielowi lub udziałowcom. Bez względu na to gdzie firma w cywilizowanym kraju
Gdzie szukać ofert pracy wakacyjnej?
Praca wakacyjna jest doskonałym źródłem zarobku dla wszystkich studentów w szczególności, jeśli nie podejmują oni żadnej pracy w ciągu trwania semestru akademickiego. Zarówno w dużych
Świat biznesu - doradztwo biznesowe Warszawa
Biznes może być mały jak i duży. Każdy biznesmen ma swoje marzenia, każdy właściwie chce być wielkim przedsiębiorcą, zarabiać miliony dolarów, złotówek czy tam euro. Każdy
Weryfikuj informacje - to bardzo ważne
Artykuły prasowe – źródło wiedzy
Artykuły prasowe to niewątpliwie źródło wiedzy i najważniejszych informacji. Przedstawiają aktualne wydarzenia z kraju i świata. Z pewnością warto
Biuro w centrum Warszawy. Wirtualny adres biura
Zapewne adres firmy usytuowany w centrum Warszawy dla wielu ludzi jest oznaką prestiżu. W dzisiejszych czasach jest to prostsze niże może Ci się wydawać. Wystarczy skorzystać

Posted by on wrz 25, 2017 in Ekonomia |

Funkcja wyboru

Funkcja wyboru (funkcja kryterium, funkcja celu), część informacji niezbędna do budowy planu, występująca formalnie w programach matematycznych; pozwala ona wybrać rozwiązanie optymalne, tj. najlepsze wśród rozwiązań możliwych (w obszarze dopuszczalnych rozwiązań). F. w. opisuje punkt widzenia (kryterium), z jakiego należy oceniać dokonywany wybór. Istotną rolę w f.w. odgrywają parametry opisujące znaczenie (wagę) zmiennych wyboru. F. w. może nakazywać maksymalizację efektu (produkcji) przy danych środkach działania (zasobach produkcyjnych). W takim przypadku wagami, określającymi znaczenie produktów, są najczęściej ich ceny. Niekiedy przypisuje się produktom zysk jednostkowy (postulat maksymalizacji zysku). Ten typ parametru jest jednak trudniejszy do ustalenia i mniej stabilny niż cena. Często w f.w. występuje także postulat minimalizacji kosztów działania przy zadanych do osiągnięcia efektach (produktach). W tym przypadku wagami przypisywanymi zmiennym wyboru są ceny zakupu lub korzystania ze środków działania (np. cena surowca, płaca jednostkowa), albo koszty jednostkowe produktów. F.w. wyrażającą postulat minimalizacji kosztów produkcji trudno nazwać funkcją celu, którym mogą być produkty lub potrzeby zaspokajane przez produkty. Parametry (wagi) występujące w f.w. są ustalane przez kierownictwo budujące plan (program) lub przez jego władzę zwierzchnią. Za pomocą f.w. wyraża się preferencję tego, który ją ustala. Preferencje takie w zasadzie powinny być zgodne z preferencjami odbiorcy planowanego produktu, mogą jednak być różne (np. w przypadku nowej produkcji i ograniczania produkcji społecznie szkodliwej). W każdym przypadku f.w. powinna być zgodna z istniejącym systemem pobudzania. F. w. jest pomostem między planem zatrudniania lub powiększania posiadanych zasobów produkcyjnych (primalem) a planem ocen produktów i zasobów produkcyjnych (dualem).