Pages Menu
 

Categories Menu
Firmowe zabawy - eventy oraz imprezy firmowe, fotobudka w Warszawie
Dobra impreza firmowa to szansa na sukces w przedsiębiorstwie. To szansa na poprawę stosunków między pracownikami, szansa na lepsze relację na linii
Masz firmę? Sprawdź swój kod PKD
Dwa słowa o...
Prowadzenie firmy, nawet jednoosobowej czy bardzo skromnej zawsze jest trudne. Dlatego nim je otwieramy najpierw długo namyślamy się, czy aby na pewno tego chcemy, czy
Nowe auto - leasing samochodów z obsługą serwisową w Warszawie. Auto Opel Corsa
Nowy samochód jest marzeniem bardzo wielu osób ale nie każdego na niego stać. Oczywiście podstawową przeszkodą na drodze do nowego samochodu
Najprostsze rozwiązania
Jak oszczędzić sobie czas i skrócić poszukiwania w internecie? Być może masz swój ulubiony serwis do szukania ogłoszeń i umiesz posługiwać się jego narzędziami. Wiesz już, gdzie należy wybrać kategorię,
Dobra zabawa firmowa w Zakopanem - imprezy integracyjne dla firm
Każdy szef doskonale wie że o sukcesie w jego firmie decyduje to czy pracownicy ze sobą współpracują, czy siebie lubią czy wręcz przeciwnie przychodzą co
Biuro w centrum Warszawy. Wirtualny adres biura
Zapewne adres firmy usytuowany w centrum Warszawy dla wielu ludzi jest oznaką prestiżu. W dzisiejszych czasach jest to prostsze niże może Ci się wydawać. Wystarczy skorzystać
Jak bawią się firmy? Atrakcje na imprezy firmowe - imprezy tematyczne dla firm Zakopane;
Zapewne każdy z nas słyszał opowieści o legendarnych imprezach firmowych, na których działy się dziwne sytuacje. Jednym z miejsc

Posted by on paź 7, 2017 in Ekonomia |

Metoda badania niewyczerpującego

Metoda badania niewyczerpującego (częściowego), metoda badania statystycznego nie obejmującego całej zbiorowości statystycznej (statystyczna zbiorowość), lecz tylko jej część; stosowana jest, gdy badanie wyczerpujące byłoby niemożliwe lub niecelowe. Badanie wyczerpujące może się okazać niemożliwe wobec bardzo wielkich rozmiarów zbiorowości (np. jeżeli chcemy zbadać wymiary liści brzozy, to badanie wyczerpujące powinno objąć wszystkie liście wszystkich brzóz na świecie) lub gdy badanie powoduje zniszczenie badanego przedmiotu (np. przy statystycznej kontroli jakości żarówek). Badanie wyczerpujące może być niecelowe, jeżeli można uzyskać wyniki dostatecznie dokładne w inny sposób lub jeżeli środki finansowe przeznaczone na badanie są ograniczone albo też wyniki potrzebne są szybko. Badanie niewyczerpujące jest z reguły tańsze niż badanie wyczerpujące i może być przeprowadzone w krótszym czasie. Jeżeli badanie niewyczerpujące ma dać takie wyniki, które można by przenieść na całą zbiorowość, a więc jeżeli badana część zbiorowości ma być reprezentatywna, to jej struktura powinna być możliwie najbardziej zbliżona do struktury całej zbiorowości. Wymaga to specjalnego sposobu dobrania czy wylosowania badanej części zbiorowości. Badanie niewyczerpujące oparte na losowaniu nazywa się badaniem reprezentacyjnym. Jeżeli nie ma pewności, czy część zbiorowości podlegająca badaniu jest reprezentatywna, wówczas przy interpretowaniu wyników potrzebna jest dobra znajomość zagadnienia i duża ostrożność. Czasami wybiera się do badań takie jednostki danej zbiorowości, które można uważać za typowe dla tej zbiorowości. Pozwala to na bardzo wnikliwe badania i na ustalenie charakterystycznych cech badanej zbiorowości. Taka metoda ma zastosowanie przede wszystkim przy badaniu zjawisk społecznych. Podstawową metodą badania niewyczerpującego jest metoda reprezentacyjna, surogatem zaś — szacunek statystyczny (metoda szacunkowa). W pewnych przypadkach stosuje się badania ankietowe (ankieta) i metodę monograficzną.