Pages Menu
 

Categories Menu
Leasing - naprawdę warto
Leasing coraz bardziej popularny
Leasing to rozwiązanie, które ma wiele zalet. Chętnie korzystają z tej opcji firmy, które nie mają wystarczających środków na zakup specjalistycznych maszyn,
Biuro w centrum Warszawy. Wirtualny adres biura
Zapewne adres firmy usytuowany w centrum Warszawy dla wielu ludzi jest oznaką prestiżu. W dzisiejszych czasach jest to prostsze niże może Ci się wydawać. Wystarczy skorzystać
Wirtualne biura w Warszawie, czyli sposób na lepszy biznes
Prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej w Polsce niesie ze sobą pewne niedogodności. Jedną z nich jest rejestracja firmy pod adresem domowym. Inną
Masz firmę? Sprawdź swój kod PKD
Dwa słowa o...
Prowadzenie firmy, nawet jednoosobowej czy bardzo skromnej zawsze jest trudne. Dlatego nim je otwieramy najpierw długo namyślamy się, czy aby na pewno tego chcemy, czy
Świat biznesu - doradztwo biznesowe Warszawa
Biznes może być mały jak i duży. Każdy biznesmen ma swoje marzenia, każdy właściwie chce być wielkim przedsiębiorcą, zarabiać miliony dolarów, złotówek czy tam euro. Każdy
Franczyza - dla kogo?
GPoland https://gpoland.com.pl/ proponuje współpracę franczyzową. Franczyza jest dobrym sposobem na biznes dla wszystkich tych, którzy postanowili otworzyć swoją pierwszą firmę i nie mają w tej dziedzinie
Tłumacz w małej miejscowości
Coraz częściej częściej potrzebujemy usług tłumacza przysięgłego. Powody są różne. Mogą to być wyjazdy za granicę, handel (również ten internetowy) czy też tłumaczenia dokumentów związanych

Posted by on paź 5, 2017 in Ekonomia |

Integracja załogi

Integracja załogi, integracja jakiejś zbiorowości polega na scaleniu różnorodnych elementów tej zbiorowości w ten sposób, że stanowi ona całość zwartą i funkcjonalną, zdolną do utrzymania się i działania. W socjologii integracja jest często używanym terminem, występującym w różnych znaczeniach. Do najczęściej stosowanych można zaliczyć integrację organizacyjną i społeczną. Integracja organizacyjna polega na uzgodnieniu celów organizacji i celów indywidualnych lub grupowych jej członków. Głównymi jej elementami są więc cele oraz koordynacja działania. Do funkcjonowania zakładu pracy niezbędne jest utrzymanie minimum integracji, czego wyrazem jest np. stabilizacja załogi i realizacja zadań na określonym poziomie. Zapewnienie integracji organizacyjnej stanowi jedno z głównych zadań kierownictwa. Integracja społeczna natomiast polega na występowaniu więzi społecznej i spójności danej grupy. W grę wchodzi nie tyle uzgodnienie celów działania, ile ich wspólnota, działanie zbiorowe, poczucie przynależności do grupy i system powiązań międzyludzkich. Integracja społeczna zakłada występowanie wspólnych norm i wartości oraz wzorów zachowań. Wg innego podziału, zaproponowanego przez W. S. Landeckera, wyróżnia się integrację normatyw- n ą, polegającą na spójności norm i wartości w grupie. Oprócz niej można mówić o integracji funkcjonalnej i komunikacyjnej, których znaczenie odpowiada omówionej integracji organizacyjnej. Ponadto często używany jest termin „integracja kulturowa”, rozumiany jako koherencja wzorów i wartości kulturowych. I.z. na poziomie integracji organizacyjnej jest niezbędnym warunkiem do funkcjonowania zakładu. Optymalny stan wymaga jednak integracji społecznej, a więc spójności i sieci więzi społecznej, zespołu wspólnych norm i wzorów zachowań, popartych akceptowanym systemem kontroli społecznej. Przeciwieństwem integracji jest dezintegracja, polegająca na braku więzi i rozbieżności celów działania poszczególnych ludzi i grup w zakładzie. Między tymi skrajnymi stanami obserwujemy kontinuum, w którym występują pewne ograniczenia integracji. Mogą one mieć charakter poznawczy, motywacyjny i organizacyjny. Ograniczenia poznawcze wynikają z nieznajomości celów i norm działania (wiążą się z integracją komunikacyjną). Ograniczenia motywacyjne odnoszą się do psychologicznych stanów: poczucia przynależności,. identyfikacji. Natomiast organizacyjne — wiążą się z wielkością i strukturą organizacji, powodującą segmentalizację i partykularyzm poszczególnych jej części. Zakres występowania tych ograniczeń może być różny i stąd też zjawiska dezorganizacji mogą mieć różny zasięg i charakter. Czynnikami integrującymi załogę są świadomość celów zakładu i celów własnych. Nie zawsze i nie wszystkie cele indywidualne mogą być realizowane w obrębie formalnej organizacji przedsiębiorstwa. Tym większego znaczenia dla integracji nabiera całokształt kontaktów i stosunków społecznych, łączących załogę. Inne czynniki integracyjne polegają na utrwalaniu i przekazywaniu określonych i związanych z celami zakładu norm i wzorów zachowań. Środki służące temu składają się na system motywacyjny, system kar i nagród. Sprzyjają one procesom przystosowawczym i redukcji oczekiwań indywidualnych do celów i możliwości zakładu jako całości. Procesy integracji zachodzą w różnych płaszczyznach. Możemy mówić o i.z., czyli o jej wewnętrznej spójności, o integracji z załogą, tj. zgodności celów i identyfikacji z grupą, a także o i.z. z szerszą zbiorowością, np. lokalną, klasą robotniczą, społeczeństwem w ujęciu globalnym. Biorąc to pod uwagę, dezintegracja zbiorowości może prowadzić jednocześnie do integracji na innym poziomie. Z tego punktu widzenia oba procesy — integracji i dezintegracji — tworzą całość dynamiczną.