Pages Menu
 

Categories Menu
Weryfikuj informacje - to bardzo ważne
Artykuły prasowe – źródło wiedzy
Artykuły prasowe to niewątpliwie źródło wiedzy i najważniejszych informacji. Przedstawiają aktualne wydarzenia z kraju i świata. Z pewnością warto
Najprostsze rozwiązania
Jak oszczędzić sobie czas i skrócić poszukiwania w internecie? Być może masz swój ulubiony serwis do szukania ogłoszeń i umiesz posługiwać się jego narzędziami. Wiesz już, gdzie należy wybrać kategorię,
Twórz więzi i zmotywuj zespół w unikalnym otoczeniu
W dzisiejszym świecie, w którym tempo pracy jest coraz bardziej intensywne, a konkurencja stale rośnie, zespół pracowniczy jest kluczowym czynnikiem sukcesu każdej organizacji.
Dlaczego warto wybrać drukarnię opakowań kartonowych dla Twojej firmy?
W dzisiejszym, bardzo konkurencyjnym rynku, to, jak prezentuje się produkt, ma bezpośredni wpływ na jego sukces. Opakowania pełnią kluczową rolę w
Franczyza - dla kogo?
GPoland https://gpoland.com.pl/ proponuje współpracę franczyzową. Franczyza jest dobrym sposobem na biznes dla wszystkich tych, którzy postanowili otworzyć swoją pierwszą firmę i nie mają w tej dziedzinie
System business intelligence: analiza danych i zwiększanie konkurencyjności firmy
Systemy business intelligence stały się nieodłącznym elementem nowoczesnych przedsiębiorstw, oferując narzędzia i technologie pozwalające
Nowe auto - leasing samochodów z obsługą serwisową w Warszawie. Auto Opel Corsa
Nowy samochód jest marzeniem bardzo wielu osób ale nie każdego na niego stać. Oczywiście podstawową przeszkodą na drodze do nowego samochodu

Posted by on paź 7, 2017 in Ekonomia |

Marginalizm

Marginalizm

Marginalizm, ogólna nazwa różnych szkół ekonomii burżuazyjnej ukształtowanych w ostatnim ćwierćwieczu XIX stulecia w Anglii, Austrii, Szwajcarii i USA; nazwa pochodzi stąd, że podstawową metodą tych szkół było oparcie rozumowania na pojęciu przyrostów krańcowych. M. oznacza zatem określoną metodę ekonomii politycznej, nie zaś treść różnych kierunków, które metodą tą posługują się. Charakterystyczne dla m. jest zastąpienie wielkości globalnych i przeciętnych przez wielkości krańcowe. Początkowo metodę tę stosowano do mierzenia przyrostów wartości (użyteczność krańcowa), następnie zaś rozszerzono ją i na takie kategorie, jak koszty, zyski, a wreszcie na skłonność do konsumpcji, skłonność do oszczędzania itp. Stosowanie metody marginalnej opiera się na założeniu ciągłości funkcji mających charakteryzować zjawiska gospodarcze, co w praktyce występuje rzadko. Marginaliści posługują się najczęściej wykresami geometrycznymi; rachunek przyrostów stosują zarówno przedstawiciele kierunków mikroekonomicznych, jak i makroekonomicznych (np. keynesizm i teorie wzrostu); ostatnio czynione są próby stosowania go w ustroju socjalistycznym (np. do teorii kosztów). Najpełniej zasady rachunku marginalnego opracowane zostały przez przedstawicieli szkoły lozańskiej oraz przez szkołę neoklasyczną. W literaturze spotyka się niekiedy pojęcie neomarginalizmu, odnoszące się do kierunków rozwijających się w ekonomii burżuazyjnej w początkach XX w., zwłaszcza do szkoły szwedzkiej, a później do keynesizmu. Zob. też: krańcowe wielkości, lozańska szkoła burżuazyjnej ekonomii politycznej, neoklasyczna szkoła burżuazyjnej ekonomii politycznej, szwedzka szkoła burżuazyjnej ekonomii politycznej.