Pages Menu
 

Categories Menu
Dobra zabawa firmowa w Zakopanem - imprezy integracyjne dla firm
Każdy szef doskonale wie że o sukcesie w jego firmie decyduje to czy pracownicy ze sobą współpracują, czy siebie lubią czy wręcz przeciwnie przychodzą co
Wirtualne biuro a prestiż firmy
We współczesnych czasach, aby założyć sprawnie prosperującą firmę, wcale nie trzeba posiadać lokalu w którym będzie znajdować się jej biuro. Można bowiem skorzystać z wirtualnego biura
Wirtualne biura w Warszawie, czyli sposób na lepszy biznes
Prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej w Polsce niesie ze sobą pewne niedogodności. Jedną z nich jest rejestracja firmy pod adresem domowym. Inną
Rozmowa kwalifikacyjna - kilka porad
Jak zwiększyć swoje szanse na rozmowie kwalifikacyjnej? To pytanie nieustannie krąży nam po głowie, gdy zostajemy zaproszeni przez rekrutera na rozmowę. Co zrobić, jak się ubrać, jak
Pomyśl o swoim własnym kantorze
Twój własny kantor w Bydgoszczy? Jeśli o tym myślisz, to warto, abyś przeczytał ten tekst. Nie twierdzimy, że jest to zły pomysł ale trzeba mieć świadomość jakie mogą nas napotkać trudności
Wybór miejsca na firmowe imprezy. Impreza integracyjna dla firm w Warszawie
Warszawa to nie tylko stolica Polski ale i miejsce gdzie bardzo wiele koncernów ma swoje główne siedziby a co za tym idzie jest spore zapotrzebowanie
Podatki: porady PIT, poprawne rozliczenie. Rozliczanie zeznań rocznych Piekary Śląskie
Co roku na koniec kwietnia wiele osób zaczyna biegać jak z pieprzem kiedy to się zorientuje że nie ma rozliczonego podatku za poprzedni

Posted by on wrz 23, 2017 in Ekonomia |

Ekonomia polityczna wulgarna

Ekonomia polityczna wulgarna, użyte przez Marksa określenie burżuazyjnej ekonomii politycznej reprezentowanej w pierwszej połowie XIX w. we Francji przez J. B. Saya i F. Bastiata, w Anglii przez T. R. Malthusa, J. S. Milla, J. R. MacCullocha, N. Seniora i in. Ekonomiści wulgarni głosili formalnie idee A. Smitha, U. Ricarda, lecz przez próby „uporządkowania” lub „rozwijania” ekonomii klasycznej upraszczali i wypaczali (wulgaryzowali) ich zasadniczą treść. Wulgaryzacja myśli klasycznej polegała na badaniu zjawisk gospodarczych w oderwaniu od analizy społecznych stosunków produkcji i rozpatrywaniu procesów gospodarczych jako wymiany usług. W rezultacie, prawa rządzące życiem gospodarczym traktowano jako prawa wieczne, niezależne od stosunków produkcji; główny akcent kładziono na analizę zjawisk rynkowych, które usiłowano tłumaczyć działaniem prawa podaży i popytu. W.e.p. broniła otwarcie interesów kapitału, traktując go jako czynnik wartościo-twórczy, a zysk jako wynagrodzenie za kapitał. Wszelkie klęski społeczne, jakie niósł ze sobą kapitalizm, w.e.p. traktowała jako zjawiska niezależne od ustroju społecznego, co miało uzasadniać tezę o bezcelowości i szkodliwości walki proletariatu przeciwko kapitałowi. Opierając się na charakterystyce w.e.p. podanej przez Marksa można prześledzić jej ewolucją w okresie późniejszym i mianem tym określić kierunki burżuazyjnej ekonomii politycznej, które w swej analizie abstrahują od badania społecznych stosunków produkcji.