Pages Menu
 

Categories Menu
Warto inwestować w silną markę pracodawcy
Posiadanie silnej marki pracodawcy wiąże się z szeregiem korzyści. Poznaj jakie są korzyści płynące z silnej marki pracodawcy.
Pracuję w fajnej firmie
Dla pracowników świadomość,
Franczyza - dla kogo?
GPoland https://gpoland.com.pl/ proponuje współpracę franczyzową. Franczyza jest dobrym sposobem na biznes dla wszystkich tych, którzy postanowili otworzyć swoją pierwszą firmę i nie mają w tej dziedzinie
Checklista najlepszych prezentacji
Podejście do stworzenia prezentacji to za każdym razem ogromne wyzwanie. Jednocześnie merytoryczne i praktyczne przygotowanie i zebranie materiałów, a następnie uporządkowanie ich spowoduje,
Jak zaprojektować skuteczne logo: zasady, kroki i narzędzia
Projektowanie logo dla firmy to proces, który łączy kreatywność z strategicznym myśleniem. Tworzenie skutecznego znaku rozpoznawczego wymaga zrozumienia podstawowych
Dobra zabawa firmowa w Zakopanem - imprezy integracyjne dla firm
Każdy szef doskonale wie że o sukcesie w jego firmie decyduje to czy pracownicy ze sobą współpracują, czy siebie lubią czy wręcz przeciwnie przychodzą co
Nowe auto - leasing samochodów z obsługą serwisową w Warszawie. Auto Opel Corsa
Nowy samochód jest marzeniem bardzo wielu osób ale nie każdego na niego stać. Oczywiście podstawową przeszkodą na drodze do nowego samochodu
Tanie dokształcanie
Nie każdy lubi się uczyć, a jeśli na dodatek uczymy się czegoś trudnego i skomplikowanego, tym trudniej nam to przychodzi. Są niektóre przedmioty, które są szczególnie trudne w nauce. Są to zwykle

Posted by on paź 8, 2017 in Ekonomia |

Statystyczna obserwacja

Statystyczna obserwacja

Statystyczna obserwacja, etap badania statystycznego, który ma na celu ustalenie wartości cech poszczególnych jednostek badanej masy statystycznej. Obserwacja statyczna — stosowana jest wówczas, gdy chodzi o uchwycenie stanu masy statystycznej w określonym momencie (np. spis ludności, spis rolny, spis przedsiębiorstw). Obserwacja dynamiczna (rejestracja bieżąca) — ma zastosowanie wówczas, gdy badaniu podlegają zmiany zachodzące w kolejnych następujących po sobie okresach, np. miesięcznych, kwartalnych, rocznych. Z punktu widzenia zasięgu o.s. rozróżnia się całkowite badanie statystyczne, tzw. wyczerpujące (metoda badania wyczerpującego), które obejmuje wszystkie jednostki badanej masy statystycznej, oraz częściowe badanie statystyczne, tzw. niewyczerpujące (metoda badania niewyczerpiącego), do którego zalicza się metodę reprezentacyjną, metodę monograficzną oraz badania ankietowe (ankieta).