Pages Menu
 

Categories Menu
Wybór miejsca na firmowe imprezy. Impreza integracyjna dla firm w Warszawie
Warszawa to nie tylko stolica Polski ale i miejsce gdzie bardzo wiele koncernów ma swoje główne siedziby a co za tym idzie jest spore zapotrzebowanie
Tłumacz w małej miejscowości
Coraz częściej częściej potrzebujemy usług tłumacza przysięgłego. Powody są różne. Mogą to być wyjazdy za granicę, handel (również ten internetowy) czy też tłumaczenia dokumentów związanych
Weryfikuj informacje - to bardzo ważne
Artykuły prasowe – źródło wiedzy
Artykuły prasowe to niewątpliwie źródło wiedzy i najważniejszych informacji. Przedstawiają aktualne wydarzenia z kraju i świata. Z pewnością warto
Franczyza - dla kogo?
GPoland https://gpoland.com.pl/ proponuje współpracę franczyzową. Franczyza jest dobrym sposobem na biznes dla wszystkich tych, którzy postanowili otworzyć swoją pierwszą firmę i nie mają w tej dziedzinie
Jak inwestować - system inwestycyjny. Alternatywna spółka inwestycyjna - inwestycja w opcje
Jeżeli mamy pieniądze czasami myślimy o tym że powinniśmy je w coś zainwestować, jednak nie jest to taka prosta sprawa wybrać
Biuro w centrum Warszawy. Wirtualny adres biura
Zapewne adres firmy usytuowany w centrum Warszawy dla wielu ludzi jest oznaką prestiżu. W dzisiejszych czasach jest to prostsze niże może Ci się wydawać. Wystarczy skorzystać
Checklista najlepszych prezentacji
Podejście do stworzenia prezentacji to za każdym razem ogromne wyzwanie. Jednocześnie merytoryczne i praktyczne przygotowanie i zebranie materiałów, a następnie uporządkowanie ich spowoduje,

Posted by on wrz 23, 2017 in Ekonomia |

Ekonomia polityczna wulgarna

Ekonomia polityczna wulgarna

Ekonomia polityczna wulgarna, użyte przez Marksa określenie burżuazyjnej ekonomii politycznej reprezentowanej w pierwszej połowie XIX w. we Francji przez J. B. Saya i F. Bastiata, w Anglii przez T. R. Malthusa, J. S. Milla, J. R. MacCullocha, N. Seniora i in. Ekonomiści wulgarni głosili formalnie idee A. Smitha, U. Ricarda, lecz przez próby „uporządkowania” lub „rozwijania” ekonomii klasycznej upraszczali i wypaczali (wulgaryzowali) ich zasadniczą treść. Wulgaryzacja myśli klasycznej polegała na badaniu zjawisk gospodarczych w oderwaniu od analizy społecznych stosunków produkcji i rozpatrywaniu procesów gospodarczych jako wymiany usług. W rezultacie, prawa rządzące życiem gospodarczym traktowano jako prawa wieczne, niezależne od stosunków produkcji; główny akcent kładziono na analizę zjawisk rynkowych, które usiłowano tłumaczyć działaniem prawa podaży i popytu. W.e.p. broniła otwarcie interesów kapitału, traktując go jako czynnik wartościo-twórczy, a zysk jako wynagrodzenie za kapitał. Wszelkie klęski społeczne, jakie niósł ze sobą kapitalizm, w.e.p. traktowała jako zjawiska niezależne od ustroju społecznego, co miało uzasadniać tezę o bezcelowości i szkodliwości walki proletariatu przeciwko kapitałowi. Opierając się na charakterystyce w.e.p. podanej przez Marksa można prześledzić jej ewolucją w okresie późniejszym i mianem tym określić kierunki burżuazyjnej ekonomii politycznej, które w swej analizie abstrahują od badania społecznych stosunków produkcji.