Pages Menu
 

Categories Menu
Tłumacz w małej miejscowości
Coraz częściej częściej potrzebujemy usług tłumacza przysięgłego. Powody są różne. Mogą to być wyjazdy za granicę, handel (również ten internetowy) czy też tłumaczenia dokumentów związanych
Nowa firma a lokalizacja - wirtualne biuro w Warszawie centrum
Zakładając działalność gospodarczą czasem stajemy przed dylematem jaką wpisać mamy siedzibę naszej firmy. Jest to uzasadnione z kilku powodów, jednak z pomocą
Weryfikuj informacje - to bardzo ważne
Artykuły prasowe – źródło wiedzy
Artykuły prasowe to niewątpliwie źródło wiedzy i najważniejszych informacji. Przedstawiają aktualne wydarzenia z kraju i świata. Z pewnością warto
Masz firmę? Sprawdź swój kod PKD
Dwa słowa o...
Prowadzenie firmy, nawet jednoosobowej czy bardzo skromnej zawsze jest trudne. Dlatego nim je otwieramy najpierw długo namyślamy się, czy aby na pewno tego chcemy, czy
Franczyza - dla kogo?
GPoland https://gpoland.com.pl/ proponuje współpracę franczyzową. Franczyza jest dobrym sposobem na biznes dla wszystkich tych, którzy postanowili otworzyć swoją pierwszą firmę i nie mają w tej dziedzinie
Tanie dokształcanie
Nie każdy lubi się uczyć, a jeśli na dodatek uczymy się czegoś trudnego i skomplikowanego, tym trudniej nam to przychodzi. Są niektóre przedmioty, które są szczególnie trudne w nauce. Są to zwykle
Wybór miejsca na firmowe imprezy. Impreza integracyjna dla firm w Warszawie
Warszawa to nie tylko stolica Polski ale i miejsce gdzie bardzo wiele koncernów ma swoje główne siedziby a co za tym idzie jest spore zapotrzebowanie

Posted by on paź 7, 2017 in Ekonomia |

Procesy informacyjno-decyzyjne

Procesy informacyjno-decyzyjne, wiązane bywają najczęściej z funkcjonowaniem stosunkowo dużych, sformalizowanych organizacji. Informacje obiegające w tych organizacjach są przetwarzane w sekwencje powiązanych ze sobą decyzji podejmowanych na różnych szczeblach i w różnych komórkach. Poszczególne decyzje są więc dynamicznie powiązane ze sobą za pomocą sprzężeń informacyjnych. Analiza p.i.-d. pozwala przedstawić organizację jako zbiór powiązanych ze sobą problemów do rozwiązania lub decyzji do podjęcia. Poszczególne typy problemów (decyzji) przyporządkowane są określonym pozycjom w organizacji (stanowiskom). Podjęcie decyzji polega na świadomym (czyli nieprzypadkowym) wyborze jednej z możliwości przyszłego działania. Szczególnym rodzajem decyzji, mającym dla funkcjonowania organizacji wyjątkowo duże znaczenie, są decyzje kierownicze. Różnią się one od decyzji niekierowniczych tym, że merytorycznie dotyczą funkcji planowania, organizowania, pobudzania i kontroli, a ponadto odnoszą się do działań personelu podległego kierownikowi. Podejmowanie jakichkolwiek decyzji (zarówno kierowniczych, jak i niekierowniczych) wymaga przede wszystkim odpowiedniej obsługi informacyjnej. Niezbędne są bowiem informacje pozwalające ustalić listą możliwych wariantów przyszłego działania, ocenić prawdopodobieństwo ich realizacji w danych warunkach, przewidzieć skutki wyboru działania poszczególnych z nich w różnym czasie. Informacje takie pochodzą z zewnątrz i z wewnątrz organizacji. Sprawność działania organizacji zależy w dużej mierze od jakości obsługi informacyjnej poszczególnych stanowisk, a zwłaszcza stanowisk kierowniczych. Początkiem p.i.-d. jest wytworzenie się stanu pewnej nierównowagi wewnątrz organizacji lub między organizacją a środowiskiem. Stan ten powoduje potrzebę zmiany, odczuwalną na jednym lub kilku stanowiskach organizacyjnych. Odczucie to przybiera postać Informacji (komunikatu) przesyłanego z jednego stanowiska organizacyjnego do innych. Na niektórych stanowiskach informacja taka powoduje wytworzenie się sytuacji decyzyjnej, tzn. uświadomienie sobie przez osobę zajmującą określoną pozycję w organizacji konieczności podjęcia przez nią decyzji w sprawie, której informacja merytorycznie dotyczy. Osoba taka zaczyna więc zbierać i konfrontować ze sobą wspomniane informacje niezbędne do podjęcia decyzji i w rezultacie dokonuje pewnego wyboru. Wybór ten zmienia sytuację wewnątrz organizacji lub jej stosunki z otoczeniem, prowadząc tym samym do nowego zachwiania stanu dotychczasowej równowagi i ponownego uruchomienia następnego p.i.-d. Badanie przebiegu p.i.-d. zachodzących w organizacjach, a zwłaszcza przyczyn zachodzących w nich zakłóceń, prowadzących do podejmowania błędnych decyzji (obniżających sprawność działania organizacji) ma olbrzymie znaczenie praktyczne i teoretyczne.