Pages Menu
 

Categories Menu
Warto inwestować w silną markę pracodawcy
Posiadanie silnej marki pracodawcy wiąże się z szeregiem korzyści. Poznaj jakie są korzyści płynące z silnej marki pracodawcy.
Pracuję w fajnej firmie
Dla pracowników świadomość,
Firmowe zabawy - eventy oraz imprezy firmowe, fotobudka w Warszawie
Dobra impreza firmowa to szansa na sukces w przedsiębiorstwie. To szansa na poprawę stosunków między pracownikami, szansa na lepsze relację na linii
Wirtualne biura w Warszawie, czyli sposób na lepszy biznes
Prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej w Polsce niesie ze sobą pewne niedogodności. Jedną z nich jest rejestracja firmy pod adresem domowym. Inną
Dystrybutory filtrujące wodę dla firm. Co warto wiedzieć o tym rozwiązaniu?
Obecnie zdrowie i ekologia stają się priorytetem wśród wielu ludzi. Firmy szukają coraz bardziej innowacyjnych rozwiązań, które nie tylko są
Dlaczego warto wybrać drukarnię opakowań kartonowych dla Twojej firmy?
W dzisiejszym, bardzo konkurencyjnym rynku, to, jak prezentuje się produkt, ma bezpośredni wpływ na jego sukces. Opakowania pełnią kluczową rolę w
Integracja pracowników - najlepsza agencja eventowa: ranking
Każdy marzy o pracy w fajnym zespole, gdzie atmosfera jest tak miła że do pracy przychodzimy z przyjemnością, z chęcią spotykamy się z naszymi współpracownikami
Pomyśl o swoim własnym kantorze
Twój własny kantor w Bydgoszczy? Jeśli o tym myślisz, to warto, abyś przeczytał ten tekst. Nie twierdzimy, że jest to zły pomysł ale trzeba mieć świadomość jakie mogą nas napotkać trudności

Posted by on paź 7, 2017 in Ekonomia |

Koncern

Koncern, forma monopolistycznej organizacji przedsiębiorstw kapitalistycznych, którą charakteryzuje połączenie zespołu przedsiębiorstw o odrębnej osobowości prawnej, należących jednak do wspólnego właściciela. Zazwyczaj jedno przedsiębiorstwo przez wykup akcji innych przedsiębiorstw lub fuzję organizacyjną albo w inny sposób (zezwolenie na korzystanie z patentów, licencji itp.) uzyskuje kontrolę nad Innymi przedsiębiorstwami; w przypadku k. konkurencja między tymi przedsiębiorstwami zostaje zlikwidowana. Jako przykład k. może służyć słynny I. G. Farbenindustrie; w 1936 wytwarzał on 100% niemieckiego syntetycznego kauczuku, 95% trujących gazów, 90% mas plastycznych, 100% smarów i niklu, 88% magnezytu, 84% środków wybuchowych (dynamitu, trotylu), 75% azotu; w czasie II wojny światowej był właścicielem wielkich zakładów chemicznych w Oświęcimiu. K. mogą rozwijać się poziomo (obejmują wtedy wiele przedsiębiorstw tej samej gałęzi produkcji) lub pionowo (opanowując przedsiębiorstwa w pokrewnych lub nawzajem uzupełniających się gałęziach przemysłu). K. dążą zazwyczaj do opanowania źródeł surowców oraz przedsiębiorstw wytwarzających wytwory pomocnicze lub substytucyjne.