Pages Menu
 

Categories Menu
Weryfikuj informacje - to bardzo ważne
Artykuły prasowe – źródło wiedzy
Artykuły prasowe to niewątpliwie źródło wiedzy i najważniejszych informacji. Przedstawiają aktualne wydarzenia z kraju i świata. Z pewnością warto
Wirtualne biura w Warszawie, czyli sposób na lepszy biznes
Prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej w Polsce niesie ze sobą pewne niedogodności. Jedną z nich jest rejestracja firmy pod adresem domowym. Inną
Nowe auto - leasing samochodów z obsługą serwisową w Warszawie. Auto Opel Corsa
Nowy samochód jest marzeniem bardzo wielu osób ale nie każdego na niego stać. Oczywiście podstawową przeszkodą na drodze do nowego samochodu
Masz firmę? Sprawdź swój kod PKD
Dwa słowa o...
Prowadzenie firmy, nawet jednoosobowej czy bardzo skromnej zawsze jest trudne. Dlatego nim je otwieramy najpierw długo namyślamy się, czy aby na pewno tego chcemy, czy
Biuro w centrum Warszawy. Wirtualny adres biura
Zapewne adres firmy usytuowany w centrum Warszawy dla wielu ludzi jest oznaką prestiżu. W dzisiejszych czasach jest to prostsze niże może Ci się wydawać. Wystarczy skorzystać
Upadłość - bankructwo firmy jednoosobowej i osoby fizycznej
Czasami nasze życie układa się bardzo różnie, zaciągamy zobowiązania, których nie jesteśmy w stanie spłacić co w konsekwencji prowadzi do nagromadzenia się wielkiego
Jak bawią się firmy? Atrakcje na imprezy firmowe - imprezy tematyczne dla firm Zakopane;
Zapewne każdy z nas słyszał opowieści o legendarnych imprezach firmowych, na których działy się dziwne sytuacje. Jednym z miejsc

Posted by on paź 7, 2017 in Ekonomia |

Koncern

Koncern, forma monopolistycznej organizacji przedsiębiorstw kapitalistycznych, którą charakteryzuje połączenie zespołu przedsiębiorstw o odrębnej osobowości prawnej, należących jednak do wspólnego właściciela. Zazwyczaj jedno przedsiębiorstwo przez wykup akcji innych przedsiębiorstw lub fuzję organizacyjną albo w inny sposób (zezwolenie na korzystanie z patentów, licencji itp.) uzyskuje kontrolę nad Innymi przedsiębiorstwami; w przypadku k. konkurencja między tymi przedsiębiorstwami zostaje zlikwidowana. Jako przykład k. może służyć słynny I. G. Farbenindustrie; w 1936 wytwarzał on 100% niemieckiego syntetycznego kauczuku, 95% trujących gazów, 90% mas plastycznych, 100% smarów i niklu, 88% magnezytu, 84% środków wybuchowych (dynamitu, trotylu), 75% azotu; w czasie II wojny światowej był właścicielem wielkich zakładów chemicznych w Oświęcimiu. K. mogą rozwijać się poziomo (obejmują wtedy wiele przedsiębiorstw tej samej gałęzi produkcji) lub pionowo (opanowując przedsiębiorstwa w pokrewnych lub nawzajem uzupełniających się gałęziach przemysłu). K. dążą zazwyczaj do opanowania źródeł surowców oraz przedsiębiorstw wytwarzających wytwory pomocnicze lub substytucyjne.