Pages Menu
 

Categories Menu
Wirtualne biuro a prestiż firmy
We współczesnych czasach, aby założyć sprawnie prosperującą firmę, wcale nie trzeba posiadać lokalu w którym będzie znajdować się jej biuro. Można bowiem skorzystać z wirtualnego biura
Świat biznesu - doradztwo biznesowe Warszawa
Biznes może być mały jak i duży. Każdy biznesmen ma swoje marzenia, każdy właściwie chce być wielkim przedsiębiorcą, zarabiać miliony dolarów, złotówek czy tam euro. Każdy
Upadłość - bankructwo firmy jednoosobowej i osoby fizycznej
Czasami nasze życie układa się bardzo różnie, zaciągamy zobowiązania, których nie jesteśmy w stanie spłacić co w konsekwencji prowadzi do nagromadzenia się wielkiego
Wybór miejsca na firmowe imprezy. Impreza integracyjna dla firm w Warszawie
Warszawa to nie tylko stolica Polski ale i miejsce gdzie bardzo wiele koncernów ma swoje główne siedziby a co za tym idzie jest spore zapotrzebowanie
Checklista najlepszych prezentacji
Podejście do stworzenia prezentacji to za każdym razem ogromne wyzwanie. Jednocześnie merytoryczne i praktyczne przygotowanie i zebranie materiałów, a następnie uporządkowanie ich spowoduje,
Biuro w centrum Warszawy. Wirtualny adres biura
Zapewne adres firmy usytuowany w centrum Warszawy dla wielu ludzi jest oznaką prestiżu. W dzisiejszych czasach jest to prostsze niże może Ci się wydawać. Wystarczy skorzystać
Rozmowa kwalifikacyjna - kilka porad
Jak zwiększyć swoje szanse na rozmowie kwalifikacyjnej? To pytanie nieustannie krąży nam po głowie, gdy zostajemy zaproszeni przez rekrutera na rozmowę. Co zrobić, jak się ubrać, jak

Posted by on paź 7, 2017 in Ekonomia |

Koncern

Koncern, forma monopolistycznej organizacji przedsiębiorstw kapitalistycznych, którą charakteryzuje połączenie zespołu przedsiębiorstw o odrębnej osobowości prawnej, należących jednak do wspólnego właściciela. Zazwyczaj jedno przedsiębiorstwo przez wykup akcji innych przedsiębiorstw lub fuzję organizacyjną albo w inny sposób (zezwolenie na korzystanie z patentów, licencji itp.) uzyskuje kontrolę nad Innymi przedsiębiorstwami; w przypadku k. konkurencja między tymi przedsiębiorstwami zostaje zlikwidowana. Jako przykład k. może służyć słynny I. G. Farbenindustrie; w 1936 wytwarzał on 100% niemieckiego syntetycznego kauczuku, 95% trujących gazów, 90% mas plastycznych, 100% smarów i niklu, 88% magnezytu, 84% środków wybuchowych (dynamitu, trotylu), 75% azotu; w czasie II wojny światowej był właścicielem wielkich zakładów chemicznych w Oświęcimiu. K. mogą rozwijać się poziomo (obejmują wtedy wiele przedsiębiorstw tej samej gałęzi produkcji) lub pionowo (opanowując przedsiębiorstwa w pokrewnych lub nawzajem uzupełniających się gałęziach przemysłu). K. dążą zazwyczaj do opanowania źródeł surowców oraz przedsiębiorstw wytwarzających wytwory pomocnicze lub substytucyjne.