Pages Menu
 

Categories Menu
Jak zaprojektować skuteczne logo: zasady, kroki i narzędzia
Projektowanie logo dla firmy to proces, który łączy kreatywność z strategicznym myśleniem. Tworzenie skutecznego znaku rozpoznawczego wymaga zrozumienia podstawowych
Dobra zabawa firmowa w Zakopanem - imprezy integracyjne dla firm
Każdy szef doskonale wie że o sukcesie w jego firmie decyduje to czy pracownicy ze sobą współpracują, czy siebie lubią czy wręcz przeciwnie przychodzą co
Nowe auto - leasing samochodów z obsługą serwisową w Warszawie. Auto Opel Corsa
Nowy samochód jest marzeniem bardzo wielu osób ale nie każdego na niego stać. Oczywiście podstawową przeszkodą na drodze do nowego samochodu
Tanie dokształcanie
Nie każdy lubi się uczyć, a jeśli na dodatek uczymy się czegoś trudnego i skomplikowanego, tym trudniej nam to przychodzi. Są niektóre przedmioty, które są szczególnie trudne w nauce. Są to zwykle
Rozmowa kwalifikacyjna - kilka porad
Jak zwiększyć swoje szanse na rozmowie kwalifikacyjnej? To pytanie nieustannie krąży nam po głowie, gdy zostajemy zaproszeni przez rekrutera na rozmowę. Co zrobić, jak się ubrać, jak
System business intelligence: analiza danych i zwiększanie konkurencyjności firmy
Systemy business intelligence stały się nieodłącznym elementem nowoczesnych przedsiębiorstw, oferując narzędzia i technologie pozwalające
Baterie trakcyjne i stacjonarne: Rewolucja w magazynowaniu energii przemysłowej
Baterie trakcyjne to kluczowy element nowoczesnego transportu, który zyskuje na znaczeniu w erze elektryfikacji. Są to akumulatory zaprojektowane

Posted by on paź 5, 2017 in Ekonomia |

Izba handlowa

Izba handlowa

Izba handlowa, organ samorządu gospodarczego w dziedzinie handlu. W krajach socjalistycznych głównym zadaniem i.h. jest współdziałanie z państwem w rozwoju i umacnianiu stosunków gospodarczych z zagranicą. W Polsce działa obecnie, powołana do życia dekretem z 28 IX 1949, Polska Izba Handlu Zagranicznego. Do jej zadań należy: 1. nawiązywanie i utrzymywanie stosunków z zagranicznymi organizacjami i instytucjami, zajmującymi się sprawami handlu zagranicznego; 2. badanie sytuacji gospodarczej za granicą; 3. ewidencjonowanie światowych cen towarów, znajdujących się w sferze zainteresowań polskiego handlu zagranicznego; 4. zbieranie materiałów dotyczących przepisów prawnych i zwyczajów handlowych za granicą; 5. wykonywanie czynności związanych z realizacją umów międzynarodowych lub wynikających z międzynarodowych zwyczajów handlowych (wydawanie świadectw pochodzenia towarów eksportowych, legalizacja dokumentów handlowych itp.); 6. udzielanie zagranicznym organizacjom informacji z zakresu polskiego handlu zagranicznego; 7. urządzanie międzynarodowych wystaw i targów w Polsce oraz zapewnienie udziału polskich przedsiębiorstw w targach i wystawach za granicą; 8. prowadzenie arbitrażu w sprawach spornych wynikłych w stosunkach z zagranicą. PIHZ Jest instytucją prawa publicznego nadzorowaną przez ministra handlu zagranicznego, władzami zaś są: ogólne zebranie, rada, prezes, prezydium i komisja rewizyjna.