Pages Menu
 

Categories Menu
Jak stworzyć efektowny katalog firmowy budujący wizerunek marki
Katalog firmowy to nie tylko zbiór ofert i zdjęć, ale kluczowe narzędzie budowania wizerunku marki i skutecznej promocji. Aby spełniał swoją funkcję marketingową,
Rozmowa kwalifikacyjna - kilka porad
Jak zwiększyć swoje szanse na rozmowie kwalifikacyjnej? To pytanie nieustannie krąży nam po głowie, gdy zostajemy zaproszeni przez rekrutera na rozmowę. Co zrobić, jak się ubrać, jak
Co to jest faktoring? faktoring odwrócony, pełny i międzynarodowy
Wiele przedsiębiorców marzy o tym żeby mieć dużą sprzedaż i duże obroty, jednak Ci którzy takie mają często wiedzą że potrafią z tym być całkiem poważne
Warto inwestować w silną markę pracodawcy
Posiadanie silnej marki pracodawcy wiąże się z szeregiem korzyści. Poznaj jakie są korzyści płynące z silnej marki pracodawcy.
Pracuję w fajnej firmie
Dla pracowników świadomość,
Checklista najlepszych prezentacji
Podejście do stworzenia prezentacji to za każdym razem ogromne wyzwanie. Jednocześnie merytoryczne i praktyczne przygotowanie i zebranie materiałów, a następnie uporządkowanie ich spowoduje,
Firmowe zabawy - eventy oraz imprezy firmowe, fotobudka w Warszawie
Dobra impreza firmowa to szansa na sukces w przedsiębiorstwie. To szansa na poprawę stosunków między pracownikami, szansa na lepsze relację na linii
Dobra zabawa firmowa w Zakopanem - imprezy integracyjne dla firm
Każdy szef doskonale wie że o sukcesie w jego firmie decyduje to czy pracownicy ze sobą współpracują, czy siebie lubią czy wręcz przeciwnie przychodzą co

Posted by on paź 8, 2017 in Ekonomia |

Statystyczna obserwacja

Statystyczna obserwacja

Statystyczna obserwacja, etap badania statystycznego, który ma na celu ustalenie wartości cech poszczególnych jednostek badanej masy statystycznej. Obserwacja statyczna — stosowana jest wówczas, gdy chodzi o uchwycenie stanu masy statystycznej w określonym momencie (np. spis ludności, spis rolny, spis przedsiębiorstw). Obserwacja dynamiczna (rejestracja bieżąca) — ma zastosowanie wówczas, gdy badaniu podlegają zmiany zachodzące w kolejnych następujących po sobie okresach, np. miesięcznych, kwartalnych, rocznych. Z punktu widzenia zasięgu o.s. rozróżnia się całkowite badanie statystyczne, tzw. wyczerpujące (metoda badania wyczerpującego), które obejmuje wszystkie jednostki badanej masy statystycznej, oraz częściowe badanie statystyczne, tzw. niewyczerpujące (metoda badania niewyczerpiącego), do którego zalicza się metodę reprezentacyjną, metodę monograficzną oraz badania ankietowe (ankieta).