Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu
Jak bawią się firmy? Atrakcje na imprezy firmowe - imprezy tematyczne dla firm Zakopane;
Zapewne każdy z nas słyszał opowieści o legendarnych imprezach firmowych, na których działy się dziwne sytuacje. Jednym z miejsc
Gdzie szukać ofert pracy wakacyjnej?
Praca wakacyjna jest doskonałym źródłem zarobku dla wszystkich studentów w szczególności, jeśli nie podejmują oni żadnej pracy w ciągu trwania semestru akademickiego. Zarówno w dużych
Nowa firma a lokalizacja - wirtualne biuro w Warszawie centrum
Zakładając działalność gospodarczą czasem stajemy przed dylematem jaką wpisać mamy siedzibę naszej firmy. Jest to uzasadnione z kilku powodów, jednak z pomocą
Warto inwestować w silną markę pracodawcy
Posiadanie silnej marki pracodawcy wiąże się z szeregiem korzyści. Poznaj jakie są korzyści płynące z silnej marki pracodawcy.
Pracuję w fajnej firmie
Dla pracowników świadomość,
Integracja pracowników - najlepsza agencja eventowa: ranking
Każdy marzy o pracy w fajnym zespole, gdzie atmosfera jest tak miła że do pracy przychodzimy z przyjemnością, z chęcią spotykamy się z naszymi współpracownikami
Checklista najlepszych prezentacji
Podejście do stworzenia prezentacji to za każdym razem ogromne wyzwanie. Jednocześnie merytoryczne i praktyczne przygotowanie i zebranie materiałów, a następnie uporządkowanie ich spowoduje,
Nowe auto - leasing samochodów z obsługą serwisową w Warszawie. Auto Opel Corsa
Nowy samochód jest marzeniem bardzo wielu osób ale nie każdego na niego stać. Oczywiście podstawową przeszkodą na drodze do nowego samochodu

Posted by on paź 7, 2017 in Ekonomia |

Marginalizm

Marginalizm, ogólna nazwa różnych szkół ekonomii burżuazyjnej ukształtowanych w ostatnim ćwierćwieczu XIX stulecia w Anglii, Austrii, Szwajcarii i USA; nazwa pochodzi stąd, że podstawową metodą tych szkół było oparcie rozumowania na pojęciu przyrostów krańcowych. M. oznacza zatem określoną metodę ekonomii politycznej, nie zaś treść różnych kierunków, które metodą tą posługują się. Charakterystyczne dla m. jest zastąpienie wielkości globalnych i przeciętnych przez wielkości krańcowe. Początkowo metodę tę stosowano do mierzenia przyrostów wartości (użyteczność krańcowa), następnie zaś rozszerzono ją i na takie kategorie, jak koszty, zyski, a wreszcie na skłonność do konsumpcji, skłonność do oszczędzania itp. Stosowanie metody marginalnej opiera się na założeniu ciągłości funkcji mających charakteryzować zjawiska gospodarcze, co w praktyce występuje rzadko. Marginaliści posługują się najczęściej wykresami geometrycznymi; rachunek przyrostów stosują zarówno przedstawiciele kierunków mikroekonomicznych, jak i makroekonomicznych (np. keynesizm i teorie wzrostu); ostatnio czynione są próby stosowania go w ustroju socjalistycznym (np. do teorii kosztów). Najpełniej zasady rachunku marginalnego opracowane zostały przez przedstawicieli szkoły lozańskiej oraz przez szkołę neoklasyczną. W literaturze spotyka się niekiedy pojęcie neomarginalizmu, odnoszące się do kierunków rozwijających się w ekonomii burżuazyjnej w początkach XX w., zwłaszcza do szkoły szwedzkiej, a później do keynesizmu. Zob. też: krańcowe wielkości, lozańska szkoła burżuazyjnej ekonomii politycznej, neoklasyczna szkoła burżuazyjnej ekonomii politycznej, szwedzka szkoła burżuazyjnej ekonomii politycznej.